Notícies

Ràtio:  / 0
DolentBo 

El Programa de Cultura Emprenedora CUEME celebra l’acte de cloenda amb una trobada de tot l’alumnat participant

Amb el Programa de Cultura de l'Emprenedoria a les Escoles, nens i nenes de cinquè de primària de tres escoles han creat cinc cooperatives, apropant-se així als valors i coneixements associats a l’emprenedoria

Alumnat de les escoles Can Llong, Can Deu i Cifuentes s’ha trobat avui en l’acte de cloenda del programa de Cultura Emprenedora CUEME, que ha reunit els infants que enguany han participat al projecte.

Amb el CUEME, nens i nenes de cinquè de primària dels tres centres educatius s’han apropat als valors associats a l’emprenedoria, creant cinc cooperatives i protagonitzant-ne tot el procés, des del plantejament i constitució de les cooperatives fins a la definició, elaboració i venda de productes.

Avui, com a novetat d’aquesta edició, tot l’alumnat s’ha trobat en una jornada final de convivència, que ha tingut lloc a l’Escola Can Llong. El CUEME és un programa coordinat per l’Ajuntament com a part d’un projecte més ampli de la Diputació de Barcelona.

La jornada de cloenda s’ha iniciat cap a 2/4 de 10 del matí, amb una sessió de Jocs Cooperatius al pati de l’Escola Can Llong, a càrrec de la Casa d’Oficis de Disseny i Producció Multimèdia i Atenció a la Infància del Vapor Llonch. Tot seguit s’ha ofert la representació de “Fem caure murs, construïm ponts” i han intervingut representants dels centres participants, que han fet balanç del projecte.

La cloenda ha inclòs, així mateix, un agraïment a les entitats i empreses que s’han implicat amb el programa. Aquest 2016-2017, també com a fet novedós, cadascuna de les cooperatives creades per l’alumnat ha comptat amb un mentor, és a dir un empresari o empresària que els ha assessorat durant el procés. És per això que avui han rebut reconeixement David Matanzas de l’empresa AIRK Drons SL (que ha aconsellat l’alumnat de l’escola Cifuentes); Lola Escabias i Carles Requena de l’empresa Luika SCC (Can Llong) i Arnau Bonada de l’empresa Agper SL (Can Deu). També s’ha reconegut la col·laboració de l’alumnat de l’Escola Illa. I és que estudiants del Cicle de Gràfica Publicitària del centre municipal s'han desplaçat als centres per realitzar un taller d'imatge cooperativa i aconsellar els nens i nenes en temes com la imatge o el logotip de les cooperatives.

Així mateix, s’ha agraït la col·laboració de la Casa d’Oficis de Disseny i Producció Multimèdia i Atenció a la Infància del Vapor Llonch que, entre altres col·laboracions, ha realitzat un vídeo sobre el desenvolupament del programa, que s’ha presentat aquest matí.

Projecte solidari

Un altre dels moments més significatius de la jornada ha estat el lliurament de part dels beneficis obtinguts per les cooperatives a les entitats socials escollides per l’alumnat, reforçant així també en els infants el valor de la solidaritat. CIPO, Associació Espanyola Contra el Càncer, La Lliga Protectora d’Animals de Sabadell, Asociación Juntos Podemos Vencer i Associació Casa Guadalupe han rebut les donacions.

Tasca durant tot el curs

Les cooperatives impulsades enguany per l’alumnat dels tres centres educatius han estat Cooperativa Activa SCC, Paradeta Artesana SCC, Minimarket SCC, Supercoope i 5Ceba.

Al llarg del curs, els nens i nenes hi han treballat en totes les etapes de creació i desenvolupament, des de la constitució d’una cooperativa com a fórmula empresarial de gestió democràtica i participativa fins a l’estructura, funcionament i definició del producte, passant pel registre de la cooperativa, les formules de màrqueting i la jornada de venda de productes a l’entorn del Mercat Central. Avui la cloenda ha tancat, doncs, un procés realitzat durant molts mesos.

Durant el curs escolar, l’Ajuntament ha donat suport a l’equip docent de manera contínua. En els aspectes vincultats a la creació i desenvolupament de la cooperativa es treballa amb el mateix equip tècnic que assessora persones emprenedores per materialitzar la seva idea de negoci,. Així mateix, el paper del professorat i l’acompanyament de tot el claustre dels centres han estat elements fonamentals per l’èxit del projecte.