SEFED 2023-2024
QUÈ ÉS EL SEFED?
SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) és un programa de Formació Ocupacional que té l’objectiu de formar persones en matèria d’Administració i Gestió d’Empreses i, més concretament, formar administratius/ves polivalents per a pimes. S'hi reprodueixen situacions reals de treball mitjançant la simulació d’empresa com a mètode d’aprenentatge, utilitzant eines i documents d’una empresa real. SEFED es caracteritza per la innovació, la transnacionalitat, la transparència, la qualitat i el treball en xarxa. Aquest programa té una alt nivell d’inserció laboral.
A QUI S'ADREÇA?
- A persones que estiguin interessades en reciclar-se en l’àmbit administratiu amb un nivell d'entrada al curs de ESO o equivalent (en el seu defecte es farà prova de nivell) valorant-se experiència laboral relacionada.
- Persones inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya abans d'iniciar l'acció formativa, tant si són persones treballadores en situació d'atur com si són ocupades.
QUÈ OBTINDRÀS?
- Un Certificat de Professionalitat de nivell 2.
- Aprendràs “fent”, posant en pràctica l’adaptabilitat, el treball en equip, la polivalència i totes les competències i tasques relacionades amb l’àmbit administratiu.
- Faràs pràctiques professionals en empreses reals.
- Millorar les teves possibilitats a l’hora de buscar feina.
DATA INICI
Data aproximada: DESEMBRE 2023
INSCRIPCIÓ AQUÍ
El SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) és un programa de formació ocupacional que té l’objectiu de formar a persones en matèria d’administració i gestió d’empreses i més concretament formar a administratius/ves polivalents per a pimes. En el SEFED es reprodueixen situacions reals de treball, mitjançant la simulació d’una empresa com a mètode d’aprenentatge. Per aconseguir-ho cada centre adopta la forma i la distribució d’una oficina pertanyent a una empresa que en realitat no existeix. En aquesta “empresa simulada” s’utilitzen les eines i els documents d’una empresa real i se segueixen els circuits administratius habituals d’una empresa. El conjunt de totes aquestes empreses forma una xarxa comercial d’empreses simulades que es relacionen entre elles a nivell estatal i internacional. L’estructura del SEFED pròpiament són 30 alumnes alhora amb dos/tres professors a l’aula més la figura de l’Assessor/a (seguiment i coordinació dels projectes/activitats donant suport a l’alumnat) i del Coordinador/a (dirigir el projecte formatiu i ser el responsable del funcionament de l’empresa simulada assumint la gerència d’aquesta).
CARACTERÍSTIQUES DEL PROGRAMA
- Formació presencial amb possibilitat d’aula virtual
- Subvencionada 100%
- Formació intensiva
- Obtenció de titulació oficial, certificat de professionalitat d’Activitats de gestió administrativa
REQUISITS D'ACCÉS
- Estar en edat laboral (16 a 65)
- Estar inscrit a l’Oficina de treball tant si s’està aturat com si s’està en actiu (clica aquí per veure exemple full DARDO)
- En cas d’estar aturat/da: Inscripció com a demandant d’ocupació
- En cas d’estar treballant: Inscripció com a millora d’ocupació o demandant d’altres serveis
PER QUÈ ES CARACTERITZA EL PROJECTE SEFED?
Es treballen competències tranversals o claus a part de les pròpies professionals.
- Es reprodueixen els aspectes de “l’empresa simulada” i els àmbits de relació.
- Participació activa de l’alumnat.
- “Aprendre fent, aprendre treballant”
- L’alumne/a realitza el treball i té autonomia.
- L’equip docent organitza i condueix el departament.
- Es treballa en xarxa, connectant i compartint coneixement i experiències facilitant així la innovació i la millora contínua.
El programa del SEFED de l’Ajuntament de Sabadell té la seva seu a Cal Molins, C.dels Calders 32 de Sabadell i l’empresa simulada és T@lentum formació, empresa de serveis que es dedica a la formació contínua de persones adultes i a la venda i subministres de material didàctic i de programes informàtics amb un horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14.30h.
T@lentum formació va iniciar la seva trajectòria el dia 8 d’octubre de 2010 amb 16 alumnes. La nostra empresa està dividida en diversos departaments: Comercial, Recursos Humans, Financer, Compres, Logística i Recepció. La gestió està totalment informatitzada.