Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr
Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

 

Notícies

El projecte educatiu CuEmE porta la cultura emprenedora a cinc escoles de la ciutat

Un total de 190 alumnes de cinc escoles de Sabadell esdevenen cooperativistes gràcies al projecte de Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE). Els centres que hi participen són les escoles Can Deu, Cifuentes, Arraona, Enric Casassas i Floresta.

L’objectiu és reforçar entre prop de 200 infants valors, hàbits i capacitats relacionats amb l’emprenedoria. El programa és impulsat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Sabadell i s’ofereix als centres educatius tota l’orientació i el suport necessaris perquè els alumnes creïn cooperatives aquest curs 2019-2020.

Aquest matí, l’alumnat dels diferents centres i el professorat ha estat rebut a l’Ajuntament, després del registre de la sol·licitud per instal·lar parades al voltant del Mercat Central per vendre els seus productes. Els han rebut al Saló de Plens l’alcaldessa, Marta Farrés; la tinenta d’alcaldessa de Desenvolupament econòmic i impuls administratiu, Montse González, i el regidor d’Educació, Manuel Robles.

En total, els alumnes de 5è i 6è de primària d’aquests centres escolars han format un total de 8 cooperatives. D’aquesta manera i durant el procés, els alumnes coneixen diferents elements vinculats a la creació d’empreses i les possibilitats de treball autònom, alhora que reforcen valors, hàbits i capacitats com la creativitat, la innovació, la responsabilitat social, l’autonomia personal, el treball en equip, l’assumpció de riscos, la relació amb l’entorn i coneixements matemàtics i lingüístics.

Les cooperatives d’aquest curs són CDS Cooperativa, Equipart, Coopeplast, Crazy Crafts, Arraona Evolution, Iconics, Caef, Junts entre mans. En tot aquest procés, l’alumnat comptarà amb l’apadrinament de cooperatives consolidades: Educació Eqüestre, Espai Obert i CIPO. Al seu torn, també tindran la col·laboració del cicle formatiu de gràfica publicitària de l’Escola Illa per elaborar la imatge i el logotip de cadascuna de les cooperatives.

L’exemple d’empreses consolidades

Les escoles visitaran altres cooperatives per conèixer com és el funcionament d’aquest tipus de fórmula empresarial i obtenir consells i suggeriments que els alumnes puguin fer servir en els seus models de negoci.

El professorat dels centres s’implica en l’assessorament i l’acompanyament a cadascun dels projectes, fent que tota l’experiència sigui profitosa pels alumnes i afavorint l’aprenentatge efectiu dels participants. Tant des de Promoció Econòmica com des de la Regidoria d’Educació, s’ofereix suport constant a l’equip docent en totes les fases del procés.

El desenvolupament del projecte passa per diverses fases: la creació de la cooperativa, la generació d’idees de productes, la cerca de finançament, la producció i venda d’articles, etc. L’objectiu d’aquest programa educatiu és el d’apropar l’esperit emprenedor i els valors del cooperativisme a les escoles, amb la implicació dels i les alumnes de primària. Alhora, l’estratègia del projecte també fomenta que l’alumnat conegui la realitat local i es vinculi amb el territori.

Imprimeix Correu