Alumnes dels grups SEFED i Desenvolupament web de Cal Molins estableixen una col·laboració
Durant l’edició actual es planteja un nou repte al programa SEFED: les noves necessitats formatives del mercat requereixen que l'oferta (fictícia) de cursos de l'empresa (simulada) passi a ser online.
Per tant, l'empresa simulada, que és una consultora de formació amb oferta de cursos presencials i material didàctic, decideix sol·licitar la col·laboració de l’alumnat del CP de nivell III de Desenvolupament d’aplicacions amb tecnologia web del nostre centre, per tal de fer-los l’encàrrec de crear una plataforma online que contingui una demo de com seria algun dels nostres cursos en format virtual.
Per tal d’assolir aquest objectiu, es formen comissions de treball, tant d’un grup com de l’altre. Les alumnes del SEFED actuen com a clients que volen comprar aquesta plataforma online i els alumnes de Desenvolupament web en són els dissenyadors i proveïdors.
Entre tot l’alumnat es pacta el disseny, el contingut, el pressupost... de la plataforma, arribant a un acord definitiu i fent el producte, (disponible el divendres 2 de maig). Es consoliden així els aprenentatges amb una pràctica real, tant d’un perfil com de l’altre.
Desenvolupament de la col·laboració
El 20 d'abril es va fer una primera reunió entre l’equip docent del programa SEFED i el del CP de Desenvolupament web, amb la participació de la coordinadora del programa. Es va plantejar l’encàrrec per part del SEFED, al docent de Desenvolupament web per valorar si la idea era viable. Com es va considerar que ho era, es va plantejar una reunió per l’endemà mateix amb els grups-classe.
El 21 d'abril el grup de Desenvolupament web al complet va assistir a l’aula SEFED per veure una presentació del grup-classe on els van explicar en què consisteix la metodologia SEFED i van conèixer les característiques de l'empresa simulada. Es van donar detalls del funcionament i circuits de l’aula i dels serveis i productes que ofereix. Tractant-se d’una consultora de Formació, es va fer la proposta genèrica al grup de Desenvolupament web, encarregant-los una demo d’una plataforma online, també fictícia, on es mostraria un exemple d’un curs online dels que es fan normalment de manera presencial. El grup de Web va fer vàries preguntes per tal saber quina era la necessitat real i treballar a partir d’aquesta idea.
El 26 d'abril es va reunir, a la sala de Direcció, una comissió de treball formada per alumnes del programa SEFED i del grup de Desenvolupament web. En aquesta sessió, l’alumnat de SEFED va fer la sol·licitud en ferm del producte que els volien encarregar i es va començar a matisar el contingut de la plataforma online, el pressupost, etc.
El 28 d'abril la comissió d’alumnes de Sefed es va tralladar a l’aula del grup de Desenvolupament web per rebre un primer pressupost en funció de la demanda feta i arribar a acords més concrets, entrant en detalls. Va quedar pendent pactar un preu final amb un pressupost definitiu de l’encàrrec, ja que les alumnes de Sefed proposaren algun tipus de descompte addicional i també desdoblar el cost, segons sigui creació o manteniment posterior.
El 2 de juny, després de diversos intercanvis de correus entre alumnat i professorat, el grup de Desenvolupament web al complet es va traslladar a l’aula SEFED per fer la presentació final del producte. Per a arribar a la proposta definitiva, es va treballar en 5 projectes diferents, en petits grups, fins a escollir el més votat per la gran majoria. Les alumnes de SEFED van rebre la proposta amb molt d’entusiasme i es va generar un espai de debat entre els dos grups per tal de resoldre dubtes i qüestions sobre l’elaboració de la plataforma web i el futur manteniment.
La valoració final per part d’ambdós grups i de l’equip tèncic i docent és que ha estat una activitat molt enriquidora on totes les parts implicades han pogut treballar diferents competències, tant transversals com tècniques, que els han enfortit a nivell curricular i professional. Ha estat una gran repte a nivell pedagògic.
Aquest és el resultat final de la proposta de plataforma online: