Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr
Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

 

Notícies

Els infants que han creat cooperatives al projecte CUEME venen els productes al Mercat

L’alumnat de 5è i 6è de primària que enguany ha creat cooperatives, en el marc del projecte CUEME de Cultura Emprenedora, ven els seus productes a l’entorn del Mercat Central els dilluns 6 i 20 de maig de 10 a 12 h. 

Aquest curs prenen part en el projecte més de 200 infants, que han creat un total de 9 cooperatives. Les cooperatives creades per l’alumnat aquest curs són Can 5è, Manuart, Proesc5, Cocisa, Crafts with Style, Awesome Art, CEFFS, Floresta Indústries i Nuus Coop. El dilluns 6 de maig han estat comercilitzant els seus productes els infants de les escoles Cifuentes i Enric Casassas i el dilluns 20 ho farà l’alumnat de les escoles Floresta, Arraona i Can Deu.

El projecte compta amb el suport de personal tècnic d'empresa de Promoció Econòmica de Sabadell. Aquest 2018-2019 i per sisè any consecutiu, el projecte CUEME vol apropar els infants a les característiques i els beneficis que impliquen l’emprenedoria i la creació d’empreses. Impulsat per l’Ajuntament en el marc d’un projecte més ampli de la Diputació de Barcelona, el programa ofereix als centres educatius l’orientació i el suport perquè els alumnes creïn cooperatives. Durant el projecte, l’alumnat, per grups, ha de constituir una cooperativa com una fórmula empresarial de gestió democràtica i participativa. Així, durant el procés han decidit aspectes com la manera d’estructurar la cooperativa i l’aportació inicial o capital social per produir i definir el producte, que han elaborat i comercialitzen finalment a l’entorn del Mercat Central.

El projecte pretén reforçar valors, hàbits i capacitats com la creativitat, la responsabilitat social, l'autonomia personal, el treball en equip, l’assumpció de riscos, la relació amb l’entorn i coneixements matemàtics i lingüístics. 

Imprimeix Correu